Pagini

sâmbătă, 26 septembrie 2009

Putem schimba ceva la nivelul nostru?

Activez ca si responsabil vanzari intr-o multinationala cu sediul in Suedia. Fiind parte a Customer Center in Romania mult timp m-am gandit ca este oarecum prins in catuse - nu poti inova. Trebuie sa pastrezi sistemul de afara, mai ales daca vrei sa urci pe scara ierarhica. Ceea ce ai in Romania este acelasi lucru si trebuie sa functioneze in aceeasi maniera in care functioneaza si celelalte CC.

Din fericire pentru mine nu m-am inselat, insa am avut ocazia sa vad lucrurile dintr-o alta perpectiva. Noua paradigma ma face sa vad astfel: chiar daca nu poti inova (la un nivle superior), mai ai inca mult de lucru pentru a ajunge la nivelul in care isi desfasoara activitatea marile CC (Germania, Italia, SUA etc). Si intr-adevar avem multe de facut.

Fiind pe prima treapta ierarhica, mi-am tot zis ca de aici nu poti schimba nimic. Iar aici m-am inselat. Intrand in Atlas Copco vedeam lucrurile altfel decat ceilalti colegi. Ei se gandeau la vanzari, noi (Virgil si cu mine) stiam ca se pot castiga bani din optimizarea sistemelor de aer comprimat. Impreuna cu Paolo (pe atunci GM) am reusit sa-i determinam si pe colegi sa vada lucrurile astfel - prima reactia a fost ca nu exista piata pentru asa ceva. GASEX a castigat bani numai din masuratori - asa ca exista piata. Pur si simplu nimeni nu a propus realizarea de masuratori. Cum am inceput, si-au dat seama ca exista o cerere latenta si ca in scurt timp au trebuit achizitionate noi echipamente pentru a putea utila toate zonele de vanzari.

Unde bat? Poti schimba lucrurile si de jos sau cel putin sa oferi informatia intr-un mod sustinut, sintetizat si credibil. Avand un mamager care stie sa asculte si vrea sa schimbe ceva se creaza premisele pentru acele schimbari. Pana la urma conteaza atitudinea, restul vor veni (pentru unii mai repede, pentru altii mai tarziu).

Sunt foarte multumit ca pot intia lucruri, care ulterior se dezvolta si se multiplica in cadrul organizatiei. Aceste sunt lucrurile prin care pot inova... si o fac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu