Pagini

joi, 11 februarie 2010

Paradigme

Sunt foarte incantat ca de curand am inceput sa citesc din ce in ce mai multe carti. Inca nu am ajuns la fictiune / literatura, insa cochetez cu domeniul dezvoltarii personale - certi de vanzari, motivationale, putin psihologie etc. Intr-una din cartile de vanzari se spune ca agentii/reprezentantii de vanzari sunt cei care au cea mai buna si multa informatie din piata, fapt pentru care directorii de vanzari ar trebui sa-i asculte mai mult. Ar trebuie sa-si schimbe modul de management dintr-unul orientat de sus in jos, intr-unul orientat invers: de jos in sus.

Ieri stateam cu un domn director de vorba si mi-a spus ca trebuie sa se ocupe mai mult de unul din domeniile sale de activitate si ca doreste sa invete mai multe de la angajatul sau implicat activ in acea ramura. Pe moment m-am gandit: ce ai putea invata tu de la el; doar este director, trebuie sa le stii pe toate ;-(

Brusc mi-am dat seama ca tocmai citisem ceva de genul iar la momentul respectiv mi s-a parut logic. Insa acum eram adancit in modul meu standard de gandire... - paradigma prezenta; ma bucur ca mi-am putut da seama ca gandesc astfel. M-am bucurat sa gasesc un exemplu live care sa-mi confirme ca asa merg lucrurile. Acum sunt proprietarul unei noi paradigme ;-)

PS: desigur unii vor spune ca exista si cazuri in care directorul are mai multe cunostinte. Adevarat, insa in momentul in care treci pe o pozitie de management si nu mai ai contact cu vanzarile (exemplul meu), tot reprezentatul de vanzari are informatia proaspata din piata. Tot pe el trebuie sa-l asculti in prima fata pentru a putea trage concluziile potrivite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu