Pagini

sâmbătă, 8 august 2009

Ce inseamna a fi profesionist?

Multi dintre cei tineri in ziua de astazi lucreaza in multinationale; o mare parte dintre ei sunt incantati ca pot face parte din structuri rezistente, bine puse la punct si cu multa experienta in spate (atat a lor cat si a colegilor din alte tari). Ce mai aduc cu ele aceste multinationale: profesionalismul celor maturi. Suntem reprezentanta unui producator de echipamente industriale (customer center).

Ce inseamna a fi profesionist sau in profi? Inseamna a-ti face foarte bine treaba. Ce inseamna a-ti face bine treaba? Aici fiecare poate veni cu propria versiune, gasind la final niste linii comune.

Cred ca profesionalismul tine de transparenta, comunicare, atitudine proactiva, interes fata de toata activitatea firmei si a celorlati colegi, cunoasterea domeniului in care activezi si gandire (daca le urmarim pe cela prezentate anterior, trebuie sa si gandim). Profesionalism inseamna si sa-ti realizezi activitatea intr-o maniera eficienta si a ajuta pe altii sa-si realizeze activitatea cu aceeasi eficienta.

O companie care presteaza servicii intr-o maniera profi este organizata, fiecare stie ce trebuie sa faca. Toate activitatile in firma sunt legate intre ele - service-ul si vanzarile sunt dependente in a-si realiza activitatea de back-office asa cum acest back-office este dependent de realizarea rezultatelor firmei pentru a-si primi bonusul. Ca sa functioneze trebuie sa-mi respect colegul si activitatea depusa de el.

Fiind profi in cadrul firmei, voi fi profi atat ca firma cat si ca individ in relatia cu clientii sau cu furnizorii. Sa ajut clientul sa inteleaga modul de functionare a firmei noastre - modul in care se urmaresc proiectele, modul in care se comunica. Sa-mi ajut colegii cu informatii din piata relevante pentru ei si in timp util, sa-i ajut cu "o vorba buna" la client pentru a le facilita activitatea, astfel incat sa-si poate revizui modul de abordare a clientului.

Sa fiu profesionist inseamna sa am grija de echipa mea, s-o motivez, sa-i pun la dispozitie scheme (pachete de informatii) astfel incat sa le usurez activitatea.

Toate cele enumerate anterior (sigur putem descriere "profi" si altfel) ne determina sa avem incredere intr-o persoana, activitate, firma... si pentru a fi profi trebuie sa gandim - mai mult, pe mai multe axe, mai tot timpul.

THINK! ar trebui sa fie sloganul tuturor, nu numai celor de la IBM...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu